Selecteer een pagina

BRAND PAGE >

CALLAWAY

Mijn ouders begonnen hun groothandel in golf in 1979. In 1982 startte Ely Callaway in Carlsbad, Californië zijn golfbedrijf. Hij was een succesvolle ondernemer die zijn geld al had verdiend o.a. met het verbouwen van wijnen in de Nappa Valley en met de verkoop van textiel.  

Samen met een groep vrienden, o.a. Richard Helmstetter werden clubs ontwikkeld waarbij de hosel van het clubhoofd werd weggelaten en het gewonnen gewicht onder in de clubhead werd geplaatst. De hals was hierbij de  aanhechting geworden, het ‘bore thru’ principe was een feit. De clubs kregen een lager zwaartepunt, men kon daardoor makkelijker met woods uit de fairwway slaan. De clubs kregen ook vanuit marketing nog eens een geweldige ‘catchy’ naam: “Big Bertha”, vernoemd naar een bekend kanon uit de Amerikaanse burgeroorlog. Anno 2020 wordt bestaat die naam nog steeds in het assortiment.  

Toen ik stage liep in Huntington Beach bij Slotline Golf, heb ik Ely Callaway persoonlijk een paar keer mogen ontmoeten. Hij was een vriend van eigenaar Duke Duclos, iedereen kwam in die periode als je in dezelfde industrie werkte, bij elkaar op de koffie.   

Callaway is vandaag een super sterk merk en is erg betrokken bij de performance van zijn clubs en die van zijn klanten. Als een van de weinigen in Europa zijn wij PROPONENT ACCOUNT, we mogen dus losse clubheads inkopen en sets zelf bouwen naar onze wensen. Binnen Callaway zitten we met onze vestiging bij de top 5 klanten van Europa, we kunnen hierdoor met de head office erg snel schakelen.  

Bekende tour spelers die met dit merk spelen zijn:  Phil Mickelson, Sergio Garcia, Henrik Stenson, Jim Furyk, Danny Willett, Ryo Ishikawa, Wesley Bryan, Danny Lee, Kevin Kisner, Annika Sorenstam en Michelle Wie. 

Callaway Golf bestaat uit een aantal sterke brand labels; Callaway, Odyssey, Toulon Design en OGIO. 

Oprichter Ely Callaway zei ooit: 

“Creating innovative, high-performance golf equipment is a challenge. It calls for a profound understanding of the game and those who play it. It requires intelligence, imagination and deep R&D resources. Above all, it demands a relentless commitment to be the best. You have to resist following and insist on leading. That’s what Callaway does.” 

Kun je iets niets vinden, wij hebben rechtstreeks toegang tot de Tour Department. Kom graag langs en maak kennis met onze know how van dit mooie merk.  

We hopen u graag binnenkort te mogen ontmoeten.  

Hans Lemmens Golf MEDIA FILES to be shared with our customers: